تمرینات فوتبال و فوتسال

علت درد بدن بعد ورزش چیست؟

مهم‌ترین علت درد قسمت‌های مختلف بدن از جمله پاها بعد از ورزش این است که افراد قبل از ورزش بدنشان را گرم نمی‌کنند؛یعنی نرمش‌های کششی لازم را انجام نمی‌دهند و یکباره ورزش کردن را شروع می‌کنند.

قبل از انجام هر ورزشی حدود ۶-۵ دقیقه بدنتان را گرم کنید تا به‌تدریج آماده ورزش شود. گرم کردن می‌تواند شامل کمی پیاده‌روی سبک و انجام حرکات کششی باشد.

بعد از گرم‌کردن، ورزش اصلی را شروع کنید و در انتها دوباره چند دقیقه پیاده‌روی سبک و حرکت کششی داشته باشید تا بدن سرد شود و به حالت اول بازگردد.

سعی کنید همیشه ورزش را از حرکات کم و سبک شروع کنید و به‌تدریج به حرکت و شدت آن در روزهای بعد بیفزایید. وقتی فردی در همان جلسه اول بدون آمادگی قبلی یک ورزش سخت را شروع کند، قطعا دچار بدن‌درد خواهد شد.

به‌دلیل تجمع اسید لاکتیک در بدن و پارگی‌های ریزی که در عضله ایجاد می‌شود، فرد دچار بدن‌درد می‌شود.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*